- Zakoni o školstvu i Nastavni planovi i programi su temeljni dokumenti na kojima počiva obrazovni sistem u svakoj organiziranoj i uređenoj državi.
- Nastavnim planom i programom se afirmišu ekonimske prednosti i potrencijali zemlje (regije), kulturno i duhovno nasljeđe, društvene i moralne vrijednosti, te patriotizan i kosmopolitizam.
- Iz gore navedenog, donošenje Nastavnog plana i programa je odgovoran proces i iziskuje temeljne naučne analize, angažman instituta, univreziteta, škola, kao i svih aktera obrazovnog procesa.
- Rezultati primjene Nastavnih planova i programa vidljivi su nakon dužeg vremena a efekti primjene digoročni.
- Izmjena Nastavnog plana i programa za devetogodišnje osnovne škole koje nastavu izvode na bosanskom jeziku je izvršena bez bilo kakvih konsultacija ili raprave sa isključivim ciljem zadovoljenja određenih parcijalnih interesa pojedinaca, te su kao takve neprihvatljive i drštveno štetne.
- Izmjene nastavnog plana i programa su postavljene tako da potpuno otvaraju vrata raznim profilima stručne spreme da uđu u nastavni proces (inžinjeri, ekonomisti…) i tako zauzmu mjesto istinskim prosvjetnim radnicima koji su se namjenski školovali za tu profesiju (učitelji, nastavnici, profesori…).
- Ove izmjene su postavljene jako široko, što otvara mogućnost raznih manipulacija kada su u pitanju stručna zvanja i njihov prijem na određene poslove u školi.
- Otvaranje mogućnosti da se raznim profilima stručne spreme omogući da „polažu pedagošku grupu predmeta“ je ponižavajuće za nastavnike i profesore koji su se namjenski školovali za zanimanja prosvjetnih radnika
- Ovim izmjenama nastavog plana i programa za osnovne škole koje nastavu izvode na bosanskom jeziku se potpuno urušava obrazovni sistem u Srednjobosanskom kantonu, te obesmišljava častan poziv nastavnika i profesora.
Zaključci:
- Izmjene nastavnog plana i programa za osnovne škole koje nastavu izvode na bosanskom jeziku u ovom tekstu su neprihvatlje i društveno štetne.
- Zahtjevamo da se po ovom pitanju povede šira stručna rasprava uz prisustvo javnosti, te iznađu adkvatna rješenja kojim će se postojeće izmjene korigovati.
Upravni odbor odaje priznanje Pregovaračkim timovima Nezavisnog samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Srednjobosanskog kantona, Koordinacije sindikata obrazovanja Srednjobosanskog kantona, Vladi i Ministarstvu obrazovanja nauke, mladih, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona koji su prepoznali potrebu izrade novog Pravilnika o ocjenjivanju, napredovanju i prelasku u viši platni razred učitelja, nastavnika, profesora i stručnih saradnika u osnovnim i srednjim školama na području Srednjobosanskog kantona, te njegovu izradu pozicionirali u Kolektivnom ugovoru za osnovne škole.
